חדשות

רעיון מלאה של מנכ"ל עמותת קרן אור לילידנו באתר חדשות מקומי בחיפה

חיי יום יום בעמותה

באתר לדשות חיפה יש רעיון מלאה של מנכ"ל עמותת קרן אור לילידנו אשר עוסקת בסיוע לילדים חולי סרטן ומחלות קשות אחרות - ארתור אנדוניס


הרעיון עם ארתור היה מאוד מעניין כי, קשה לדמיין איך בן אדם מגיע לסיטואציה שבא הוא מקים עמותה לעשייה כל כך לא פשוטה, איך זה לעזור לילד ראשון ומה עובר בראש לבן אדם שרואה מול הפנים שלו דברים כל כך מורכבים נשפית ופיזית.


- ארתור, למה החלטת להקים עמותה עם רגישות כל כך גדולה כמו ילדים חולים ?


אני מעביר הרבה זמן במחלקות המוטו-אונקולוגיות ברוב בתי חולים בארץ ולראות משפחות שלא מסיימות טיפול מציל חיים עקב בעיה כספית, זה עשה לי רעה בלב כי ילד זה ילד ויא אשפר להפריד ילדים ל "שלי" "שלך".


- האם אתה זוכר את הילד הראשון שעזרת לו ?


כן בטח, זה היה ילד בן 11 בשם סלבה, ילד סופר חמוד וסופר בוגר לגילו. האמא פנתה אליי, לא זוכר מאיפה היא לקחה את הטלפון שלי אבל אני זוכר שנגררתי לדבר והחלטתי שאני עוזר לילד. פניתי לחברים שיעזרו לי למצוא פתרון, שיתנו לי כיוון למי אפשר לפנות ואיכשהו הגעתי לאנשים נכונים והם עזרו לנו לגייס לילד כסף לטיפול.........הייתי בעננים, האמא בכתה מאושר, זה היה רגע של סיפוק שאי אפשר לתאר אותו ))


- כמו שאני מבינה, יש די הרבה ארגונים שעוזרים לילדים חולי סרטן ומחלות קשות אחרות, למה החלטת להצטרף לעשייה מהסוג הזה ?


בתור איש רפואה, עם הזמן, מצד אחד אתה מקבל איזשוהי קשיחות לנושאים כואבים אבל לפעמיים זה הפוך, אתה סתם עוזר, בלי הבדלי דת,גזע או מין. אני חושב שאנושיות גברה על נסיון וקשיחות בבית חולים וזרמתי עם זה )) אגב יש עוד משהו, נהייתי אבא ל 2 ילדים קטנים ואני חושב שזה שינה בי הרבה..... אני סופר אוהב ילדים))


- איך האירגון שלכם מתפקד היום ?


המוטו שלי בארגון - אין משכורות כל עוד זו לא עבודה קבוע שלך. אנו רוצים שכמה שיותר כסף יגיע לבתי חולים לצורך טיפול וככה נוכל לעזור ליותר ילדים. דבר שני, אנו פועלים ימים ולילות על מנת להקטין עלויות פרסום. זה דבר סופר קריטי כי לגייס תרומות מצריך אותנו לפרסם וכמו שאנו יודעים, הפרסום עולה כסף ובסוף מי שנפגע זה הילדים לכן אני רוצה להקטין את העלויות פרסום לכמעט אפס.


- איך תצליחו עם משימה כל כך לא פשוטה, להקטין פרסום ? הרי זה נותן חשיפה וככה אנשים מכירים את המקרה ואת הילד או בכלל, מכירים את הפעילות של עמותה


כן, את צודקת, זו משימה לא פשוטה אבל היא הכרחית כי יש לנו מטרה להציל ולעזור לכמה שיותר ילדים וזו הדרך, אין מנוס על שינויים ומציאת דרכים יותר יצירתיות לגייס עזרה. אנו רוצים לעזור לא רק בכסף לטיפולים אלא גם במוצרי מזון, ביגוד, תרופות, הסעות ועוד לכן אני מאמין שנצליח לשלב את כל זה בצורה שקולה.