חדשות

סיוע לפליטים אוקראינים בגבול עם רומניה

אירועי עמותה לתורמים

מתנדבי הקרן שלנו הלכו לעזור לפליטים אוקראינים על הגבול עם רומניה


עמותת "קרן אור לילדינו" בהשתתפות ג'וינט ישראל, "סוכנות" וארגונים ציבוריים נוספים, מעניקות סיוע הומניטרי לנמלטים מהמלחמה באוקראינה.

איך זה היה מבפנים מאנדוניס ארתור:

בדרך לגבול אנו רואים מספר רב של דגלים וכרזות באוקראינית עם דברי תמיכה. עיר אוהלים לפליטים הוקמה ישירות בנקודת הגבול.

"התחושה הראשונה כשאתה מגיע לשם היא כאילו היית ביריד מכירות", אומר ארתור, "יש אוהלים בכל מקום. תודה לאל שלא ירד גשם במשך שבוע, אבל עדיין די מלוכלך וקר מאוד. באוהלים מבשלים מרק לפליטים. "יש הרבה אנשים - מתנדבים, שוטרים ושומרי מג"ב. מיד מציעים לילדים שמגיעים ממתקים וצעצועים כדי לעודד אותם איכשהו. למבוגרים נותנים מרק ואוכל אחר".

מתנדבים מברכים את פניהם ומעניקים להם כרטיסי סים בחינם כדי שיוכלו ליצור קשר עם יקיריהם. אחר כך הם צריכים להחליט לאן ואיך הם הולכים. לרבים יש תוכנית - הם הולכים יותר לפולין או לגרמניה. יש אנשים שנוסעים ברכב שלהם. אולם עבור רבים, המצב מורכב הרבה יותר.

מספר רב של אנשים חוששים ללכת, מכיוון שהם לרוב, יוצאים רק נשים וילדים, ללא גברים. רוב הפליטים עמדו זמן רב בחוץ, בטמפרטורה של -3. עם הגעתם לצד הרומני ישר מפנים אנשים חולים לבתי חולים. בעיה נוספת היא שמרכזי קליטת פליטים נמצאים רחוק מהגבול וצורך בהסעה הוא עצום אבל י ש מחסור בתחבורה אז אנו מנסים לאתר פתרונות וזה לא פשוט.

עיר האוהלים הסמוכה לגבול לא מיועדת לשהייה ממושכת - אין תנאי שינה ומקלחת, אין שירותים. עם זאת, שישה קילומטרים מהגבול יש מרכז פליטים - אולם ספורט גדול, בו מותקנות מיטות ויש תנאים לבילוי. הוא מתמלא מהר, אבל יש מרכז נוסף במרחק של 25 קילומטרים משם.

עם זאת, רבים שחצו את הגבול אינם רוצים לעזוב אותו כדי להיות קרובים יותר לארצם, אומר ארתור.

עיקר העבודה למתנדבים היא במרכז הפליטים. מדי יום צריך לפתור עשרות, מאות נושאים כמו חיפוש קרובים, מכרים, תחבורה, דיור ורפואה.

במהלך עבודתנו כמתנדבים, פגשנו אנשים מאזורים שונים באוקראינה - חרקוב, דניפרו, קייב, ניקולייב, קריבוי רוג ודונבאס. עבור רבים, המסע ארך מספר ימים, מישהו נסע אפילו יותר.

אנשים נראים תשושים, רעבים, הם מדברים על לילה עם קרובי משפחה, ברחובות ובספסלים בערים ואפילו ביער.

המסעה הזה לא היה מצליח ללא עזרה של מתנדבים שלנו ויזרת אנשים שתומכים בעמותה לכם בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכולם, תודה רבה.